tirsdag den 18. april 2017

Nye tilføjelser


Sidste år fik vi nogle små tilføjelser til haven, her i foråret har vi fået lidt flere. 
Med et stramt budget er der ikke penge til de store udskejelser, så vi får lidt fra familie, køber billigt og brugt og ønsker os ellers meget af det andet.

Her er bl.a. legehuset vi klunsede usamlet fra en nabo. Jeg samlede det selv, alene, uden vejledning. Det er ikke perfekt, men jeg er glad - og det er ungerne også. Det skal males engang, i sort med hvide vinduer tror jeg. Rosen i bedet med soluret, ved siden af huset, valgte min datter selv. Det er England's rose. Vist en David Austin, men denne er købt ved JAS.
Glæder mig til at se den i blomst. (undskyld billedet er lidt utydeligt, det så jeg først da jeg kom ind)

Ellers har mine forældre givet mig nogle hvide ribs, de ikke længere ville have. De står i skellet mellem køkkenhave og stien ned til drivhuset. Jeg var bange for, de ikke ville komme, men de ser nu fine ud :)

Sidst, men ikke mindst har vi fået høns :) Det var længe en drøm for mig, og et af skurene i haven var tidligere et hønsehus, så det har jeg hammeret tilbage til "oprindelig" stand. 
3 brune ægland, 1 maran og 1 blanding, som lægger grønne æg. Gården er kun til når vi slår græs, ikke er hjemme mm., ellers går de frit i haven. Jeg beskar en kæmpe taks (den til venstre for legehuset) og brugte de lange, tykke stammer til hegnspæle og har ellers sat trådhegn forskudt af hinanden, så der er små masker. Det hele kostede mig 100 kr., da jeg havde det hele ved hånden, men måtte købe en smule mere hegn af en nabo. 


Den store maran var optaget i huset, så hun ville ikke med på billederne. Det er SÅ hyggeligt at have dem med mig i haven. :)


Ellers er den japanske kirsebær sprunget ud, og vibeæggene står så smukt. Har dem efterhånden 3-4 steder i haven. Håber de spreder sig meget. :)


Den opmærksomme læser vil også se, at jeg endelig fik slået græs ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar