tirsdag den 17. juni 2014

Update på haven og livet



Der har været lidt stille på bloggen på det seneste, hvilket skyldes lidt personlige op og nedture. Min kæreste og jeg oplevede desværre en spontan abort, som lige tog nogle dage at komme over. Heldigvis er kroppen sådan indrettet, at den måtte have vidst, at der var noget galt fra starten. Så hellere at det skete nu og ikke meget senere. Naturen er alligevel den, der ved bedst i de fleste tilfælde. 

Sådan går det også tit med haven. Jeg har ikke haft meget tid til at luge, slå græs osv., men naturen har alligevel sørget for, at haven ser smuk ud (i mine øjne i hvert fald) :)

Her følger en billedupdate på haven, som den ser ud i dag :)

Først min smukke, orange lilje. Det var en fejlkøb, sammen med den ved siden af, der bliver gul, men synes ny alligevel den er imponerende. 5 blomstrende blomster og en 6. på vej i én enkelt lilje :) Det er en rigtig hollandsk-orange farve :)




Mon den vidste, at VM i fodbold ville blive spillet nu, og at Holland ville vinde 5-1 og derfor valgte at blomstre med 5 blomster på den aften? ;)




En anden lilje, jeg har flere steder i haven er min Lollipop (mener jeg). Der er desværre ikke så mange af dem i år, da de har været rigtig, rigtig slemt angrebet af bladlus og derfor er mange af knopperne ikke blevet til noget. Så kigger man rundt i haven, kan man finde en del liljestammer, der strutter fint med bladene, men altså må undvære en blomstring i år. Enkelte har valgt at sætte nye knopper, men jeg tvivler på, at de når at blive til noget. Nu må vi se :) Jeg elsker liljer!





Jeg kan ikke huske navnet på den lille skønne blomst, men den er noget så fin. Det ligner næsten silkeskørter. Kender du den? :)


Min store, hvide hortensia står så smukt lige nu :)



Håber I alle havde en dejlig weekend. Min kæreste blev min forlovede i torsdags, så vi har bestemt nydt weekenden med vores datter. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar