tirsdag den 1. juli 2014

My Danish Paradise??



Der har igen været travlt i haven og huset, men stille på bloggen.

Sagen er, at mit lille hollandske paradis, snart bliver et dansk paradis :D Vi flytter til Danmark i slutningen af august og skal bo i min barndomsby, Brenderup på Fyn, hvor vi overtager min farmors hus efter hun desværre tabte kampen til kræft til december.

Jeg glæder mig meget, da jeg har savnet at have familie og venner omkring mig og ikke mindst, at have en større have! Min farmors have er meget jævn, med et gammelt drivhus, hvor der bor en smuk gammel vin, en køkkenhave, enkelte bede og en kæmpe græsplæne. 

Det bliver et fantastisk projekt at komme i gang med, og jeg kan slet ikke vente med at lægge planer for haven, så jeg er allerede startet! 

Terassen skal åbnes op


 Køkkenhaven skal have højbede i stedet, da min ryg ikke er den bedste "out there". Hækken ved det gamle drivhus skal klippes ned i højden.

Og det gamle drivhus skal sættes i stand. Det vil kræve meget arbejde og nogle vil sikkert mene, at det burde rives ned og bygges nyt. MEN. Jeg elsker den gamle stil og vil gerne bevare min farmors præg på haven :)

 Ved det store træ i enden af haven, skal der være lege-område til vores datter :)

 Det er fint, ikke? Masser af muligheder :D
Forestiller mig høns, pileflet-huler til min datter, bålsted og masser af klatreroser og klematis. Huset skal også instandsættes indenfor, men det kan vi klare i vintermånederne, da det mest er lidt opfixing vi vil fokusere på i starten.

Hvad synes I? Har I andre gode idéer? :)

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, du vil renovere drivhuset, for det ser rigtig hyggeligt ud og har også mere sjæl end et nyt. Det er svært at komme med idéer og forslag, men jeg tror altid, det er en god idé at tænke sig godt om, så man ikke tager forhastede beslutninger, som man fortryder senere! Den fejl har jeg selv begået! Held og lykke med haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal helt sikkert se det an først og undersøge, om det overhovedet kan holde til en renovering :) Men jeg håber det da! Resten af haven tages op til overvejelse over vinteren og så anlægges det meste i foråret regner jeg med. Mon ikke det går? :) Når vi flytter her i august, tager vi en del af mine planter med og sætter dem i et børnehave-bed indtil foråret. Netop for ikke at forhaste os. I stedet bruger vi tiden på at lave højbede og evt. anlægge hønsegården her i efteråret :)

      Slet