tirsdag den 8. juli 2014

Et godt kup!



Jeg har lige været oppe at handle. Jeg ville nemlig bage, mens jeg alligevel ventede på et telefonmøde her senere på eftermiddagen. I det lokale supermarked har de et rigtig fint planteudvalg, hvor der tit er mange fine ting til både ude og inde. 

For nogle uger siden havde de klatreroser. Bl.a. New Dawn. Jeg kunne ikke stå for tilbuddet om en New Dawn til kun 4.99 euro (37 kr. ca.), så den kom med hjem og står nu i krukke eftersom vi jo snart flytter alligevel og så får den en mere permanent plads i Danmark. 

Dengang havde de også klatrerosen Iceberg. Jeg var fristet, men nøjedes med New Dawn og tænkte, at hvis den nu blev sat ned i fremtiden, så kunne jeg jo købe den. Dagene gik og alle roserne blev stille og roligt solgt, men én Iceberg blev stående tilbage. Den blev ikke sat ned. Den stod der bare. I dag skete det så endelig! Den var sat ned og jeg var der til at se det. Uden betænkeligheder kom den ned i kurven og den ser ikke helt dårlig ud. Der er nye skud, og den er klar til at klatre! :) 

Nu står den udenfor og venter på en krukke, mens den overøses af det kraftige regnvejr vi har lige nu :)

Kagen gik det også fint med. Den smager dejligt :)

Jeg glemte at tage et billede, men det er en makronkage fra Lone Landmand. Opskriften finder du her på hendes og Sørøverens dejlige blog om økologisk landbrug og hjemmelavede vine mm. :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar