torsdag den 14. august 2014

Tulipaner



Jeg har bestilt tulipaner! Det er måske en smule tidligt, da de først leveres midt september, men da min mor sendte en sms, om jeg ikke godt kunne købe tulipaner, dahlia etc. med hjem fra Holland inden jeg flytter, måtte jeg jo se på det ;) 

Der er et kæmpe flydende blomstermarked i Amsterdam, som er åbent stort set året rundt - også med løgvækster. Desværre har vi så travlt med flytning, at vi nok ikke kommer til Amsterdam inden vi flytter. Derfor blev tulipanerne bestilt på nettet og dahlia må vente til foråret. Medmindre de mange blomsterbutikker i lufthavnen skulle have nogle smukke på tilbud når vi flytter. :)

Hvad fik jeg så bestilt til deling mellem Lillemor og jeg? En masse! Jeg ved endnu ikke, hvad der er af forårsvækster i min farmors have, men det skader jo ikke at lægge ekstra tulipaner ;)

Her er, hvad jeg bestilte. Alle fra www.koopbloembollen.nl

14 Finola

25 Queen of Night

20 Black Parrot

10 Viridiflora Greenland

22 Angelique

12 Shirley

12 Negrita

22 Hemisphere

24 "Strawberries and Cream" - et mix af røde og hvidstribede tulipaner

15 Spring Green

10 Exotic Emperor

10 Mount Tacoma

20 Double Mount Tacoma

15 Assortede dobbelte rosa tulipaner

Og så sneg der sig 20 Thalia narcisser med også :) De skulle være så smukke. 

Hjemmesiden har MEGET rimelige priser, også selvom de skal levere til Danmark (jeg betalte knap 68 euro), så jeg håber virkelig at løgene er af god kvalitet :)

Til næste bestilling kommer der nok endnu flere, men ville ikke "overdrive" uden at kende kvaliteten først. :)

Her er et par herlige forårsbilleder fra min have sidste år og i år :)








Det minder mig om, at jeg vist også skal se, om jeg kan finde nogle flere krokus :)

2 kommentarer:

  1. Oj, nu længes jeg mod forår! Skønne billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Jeg længes også selv, omend sensommeren og vinteren også har sine charmer, så er der bare noget særligt over foråret :)

      Slet