mandag den 23. februar 2015

Efter sne kommer sol



I morges sneede det. Sådan rigtig slemt. 

I morges var det koldt. Sådan rigtig koldt.

Nu er det forårsvarmt. Sådan rigtig forårsvarmt.

Solen skinner og jeg har bagt boller. :)



Endelig en helt udsprungen krokus

Ukrudt og forårsløg pibler op overalt. Her er det vist narcisser. 



Jeg delte et par store klumper af vintergækker i sidste uge. Så nu står der bl.a. flere små klumper og lyser smukt op i det nye skovbed :)

Jeg havde kun plads til at få én påskeklokke med mig da jeg flyttede fra Holland. Den har et eneste skud og jeg venter spændt på, at det folder sig ud :)

 Barsel er nu skønt :)

12 kommentarer:

  1. Uhmm..de ser lækre ud de boller :-) Den er fin den lille påskeklokke, mine er ikke længere fremme end din, vi får noget at glæde os til. Ukrudtet det har altså lidt for travlt, men jeg har en overbevisning om at det der bliver fjernet nu, det giver mindre til sommer. :o)
    Forsat god aften :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og de smagte også fantastisk :) Dejligt at høre, at det ikke kun er min, der er ikke er så langt fremme. Man ser ellers mange rundt omkring, der kan præstere store, flotte og udsprungne eksemplarer :) Uha ja jeg skal også have fjernet lidt ukrudt, men det er så svært at bukke sig forover med kun 18 dage til termin ^^

      Slet
  2. Ja det har været lige fra den ene yderlighed til den anden rent vejrmæssigt i dag.
    Fint med den udsprungne krokus, der er ingen af mine der har åbnet sig endnu.
    Godt jeg lige har spist, for jeg sidder jo her og bliver helt lækkersulten, når jeg ser de nybagte boller ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vejret har simpelthen været så dansk, som det kan være :P Denne ene her er også den hidtil eneste jeg har set. Der er nogle enkelte hvide, som jeg plantede ved et gammelt æbletræ i efteråret, som er ved at dukke op, men de er slet ikke udsprungne endnu :)

      Og undskyld, at jeg frister :D

      Slet
  3. Ja dine boller ser lækre ud :) Heller ikke hos mig er der nogen krokus helt udsprunget, det gør ikke noget, så holder de det længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Krokus er bare så fine :) Rigtig små forårsbebudere :)

      Slet
  4. Tja...nu har jeg aldrig haft barsel...så det kan jeg ikke udtale mig om ;) - men jeg har lige haft vinterferie...og så er sådan en mandag dælme hård at komme igennem... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det kan jeg forestille mig :D Håber trods alt, at du kom godt igennem mandagen :)

      Slet
  5. Hej Sandie
    Smuk lille krokus der trodser sne regn og rusk :-) her har der ikke været sne kun lidt regn og slud. Lækkert med nybagte boller.
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne :)

      Heldigt at I ikke fik sne. Her blev det liggende et par timer inden solen brød frem :)

      Slet
  6. Hej Sandie.Dejlige billeder af alt det der pibler op af jorden lige nu.................og jeg har da slet ikke krokus i blomst endnu.
    Dine boller ser rigtig lækre ud...............lige til at sætte tænderne i.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ellers at man flere steder ser flotte billeder af udsprungne krokus, så jeg troede, at jeg var bagud :) Bollerne smagte/smager rigtig godt, så det er ikke sidste gang jeg laver dem :)

      Hav en dejlig tirsdag!

      Slet